Saturday 12 February 2011

1 MALAYSIA



aku bangga aku anak Johor. Ada orang cakap warga JB ni ada yang kerek-kerek. Mana tah salah mata memandang, x taulah. mungkin telinga yang salah mendengar. yang penting akal mesti berfikir dengan baik. tapi kadang-kadang akal berfikir dengan baik. cuma minda tak dapat menerima pandangan dengan rasional. salah siapa? salahkan diri sendiri lah.
jangan risau. sekali lagi, ini bukan provokasi. ini sekadar menguji mentaliti rakyat dan menggegar minda masyarakat.aku bosan bila orang cakap JB bosan. padahal mereka pun datang dari tempat yang.. ( aku tanak lah kutuk ape sume). cara macam datang dari LA or Las Vegas ke ape. heih. kalau dah baru nak kuar dari tampuk tuh, memang macam gitu agaknya lagak orang-orang yang macam itu. biasanya mereka kurang kesedaran kiri. datang tempat orang mula lah nak tunjuk bagus.cukup-cukuplah. rakyat Malaysia suma dah tahu. Asia bagussss! tak payah kau susah-susah nak buat demo.




buat warga Johor pulak, kite datang tempat orang pun x payah lah madah sangat nak tunjuk yg JB tuh surga ke ape. nanti kalau kite cerita kat org luar yg JB nie heaven giler, takut pulak kalau depa datang Jb tiba-tiba diorg x suka. kan? macam orang macam ragam. yang penting, kita tahu kita anak Johor dan kita kena sayanglah kan dengan baik buruk negeri kita nie. aku tulis blog neh sbb aku tibe-tibe terfikir pasal sorg pempuan yang sibok duk kutok Johor kt FB tuh. siap cakap " selamat anak aku tak lahir kat Johor". gila ke nak mampus? tapi sekarang die dah kene banned kot. nama sebenar aku x taw. yang penting, manusia macam ini memang tidak harus bergelar rakyat Malaysia. atau lebih baik simpan je dalam segi tiga bermuda, di mana tarikan magnet bumi yang sangat kuat berlaku di kawasan tersebut. 


:)